Aplikacje mobilne dla e-commerce – dlaczego warto?

Aplikacje mobilne dla e-commerce – dlaczego warto?

Osoby aktywne w branży marketingu internetowego doskonale wiedzą, że jednym z czynników mających wpływ na sukces sklepu internetowego jest istnienie jego wersji mobilnej. Użytkowników mobilnych z roku na rok przybywa. Nie tylko takich, którzy używają smartfonów i tabletów do przeglądania stron, ale także tych, którzy za ich pośrednictwem dokonują zakupów. Aplikacje mobilne dla e-commerce są więc koniecznością.

Klasyczne zakupy przez urządzenia stacjonarne a zakupy poprzez aplikacje mobilne

To prawda, że wciąż wiele osób szuka interesujących przedmiotów poprzez aplikacje mobilne dla e-commerce, a potem, w celu sfinalizowania transakcji, zasiada przy komputerze. Zwykle dzieje się tak z jednego, prostego powodu – korzystanie z komputera (monitor, klawiatura) jest wygodniejsze. Wiele osób postępuje w ten sposób, ale warto zauważyć, że jest ich coraz mniej. Dzieje się tak dlatego, że współczesne urządzenia mobilne mają wygodne, duże wyświetlacze i są łatwe w obsłudze. Ponadto właściciele sklepów internetowych dążą do tego, by ich strony dobrze (i ładnie) wyświetlały się na ekranach mniejszych urządzeń. Jeśli nie przejawiają takiej troski, tracą wielu klientów.

Aplikacje mobilne dla e-commerce – garść statystyk

Zwykle to, co sprawdza się na Zachodzie, niedługo potem pojawia się u nas. Póki co w zachodnich sklepach internetowych, które posiadają responsywne strony internetowe, a jednocześnie aplikacje mobilne, sprzedaż przez te ostatnie wyniosła aż 44%. Pozostałe przychody stanowią zakupy ze stron tradycyjnych (33%), jak i responsywnych (23%). Okazuje się zatem, że aplikacje mobilne dla e-commerce generują spore zyski. Ważne jednak, by były tu aplikacje przejrzyste i funkcjonalne, przyjazne dla użytkownika.

Państwa Unii Europejskiej jasno sygnalizują, że szybko rośnie liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W ostatnim kwartale minionego roku odnotowano wzrost o aż 21%. Jak widać, zainteresowanie aplikacjami mobilnymi jest ogromne. Także Polscy sprzedawcy powinni pomyśleć o wdrożeniu rozwiązań, które sprawią, że użytkownicy mobilni zainteresują się ich stroną, a nie uciekną do konkurencji, która dawno zadbała zarówno o responsywność witryny, jak i wdrożenie odpowiedniej aplikacji.

Użytkowników urządzeń mobilnych stale przybywa

Kolejną statystką jest ta, mówiąca o ruchu mobilnym, który poprzedza decyzję zakupową. Nawet jeśli trafi się klient, który nie zdecyduje się na zakupy poprzez aplikację mobilną, to przynajmniej w dowolnym momencie przejrzy ofertę e-sklepu, zdecyduje się na produkt i kupi go na urządzeniu stacjonarnym. Statystyki mówią, że aż 30% transakcji dokonanych za pośrednictwem urządzenia desktopowego, zostało poprzedzone ruchem w kanale mobilnym. W tym miejscu warto również zauważyć, że osoby te być może chciały zrobić zakupy poprzez smartfon czy tablet, ale wygląd strony mobilnej nie wzbudził ich zaufania. Warto zatem zadbać nie tylko o istnienie aplikacji mobilnych, ale także ich wygląd, sposób działania, ułatwienia dla użytkowników.

Zaawansowane aplikacje stworzą dla Ciebie programiści Mapi Media. Wkrótce będziesz mógł mnożyć swoje zyski.