Big Data obecnie

18. stycznia 2019 SEO 0
Big Data obecnie

Czym jest Big Data?

W związku z niedawną premierą asystenta Google na polskim rynku postanowiłem napisać kilka słów o tym, z czego korzysta nasze drogie Google, by coraz lepiej rozumieć to, co do niego mówimy i czego od niego chcemy. Chodzi o Big Data, czyli duże ilości danych niemożliwe do przeanalizowania nawet przez cały sztab specjalistów od analizy dużej ilości danych. Jako iż żyjemy w dobie informacji, można założyć, że jest ona obecnie najcenniejszym zasobem, jaki gromadzą korporacje na temat swoich obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki danym z zakresu Big Data i uczeniu maszynowemu, przeciętny użytkownik jest zasypywany spersonalizowanymi wyborami jego ulubionej muzyki w przypadku Spotify czy też filmikami na YouTube, które mu się mogą spodobać, a mają związek z wcześniejszymi wyszukaniami. Dodatkowo z Analizy Big Data korzysta wprowadzony ostatnio do Polski asystent Google (więcej na jego temat przeczytasz tutaj)

Jak jest wykorzystywane Big Data?

big data w pozycjonowaniuDo analizy dużej ilości danych z pomocą przychodzą nam komputery, a konkretniej uczenie maszynowe. Jest to proces, który pozwala komputerowi (ale nie takiemu domowemu, tylko bestii ukrytej w piwnicy jakiegoś wysokiego budynku) na analizę Big Data i wykorzystanie informacji zawartych w tych danych do jeszcze szybszej i dokładniejszej analizy. Takie programy komputerowe będą w przyszłości pozwalały lepiej badać zmiany zachodzące na naszej planecie i przewidywać katastrofy, takie jak tsunami czy też trzęsienia ziemi.

Szybka analiza Big Data może pomóc też w analizie zdjęć naszego kosmosu. Jako że nie jesteśmy w stanie przerobić ogromnej ilości danych wysyłanych na Ziemię z orbitujących teleskopów i tutaj uczenie maszynowe może przynieść nam bardzo dużo korzyści.

Wykorzystanie uczenia maszynowego i Big Data w SEO

Big Data możemy wykorzystać w pozycjonowaniu podczas analizy ruchu dla dużych portali internetowych. Analizując duże ilości danych, warto pamiętać o zasadzie 5V a mianowicie:

  • Volume
  • Velocity
  • Variety
  • Veracity
  • Value

Dzięki temu możemy przewidzieć i wpłynąć na niepokojące zmiany na naszym portalu, zanim jeszcze odczujemy ich negatywny skutek. Warto jednak pamiętać, że na dane Big Data wpływ mają takie aspekty, jak pora roku, pora dnia i wiele innych, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się mało istotne, jednak słaniają użytkowników do konkretnych interakcji na naszym portalu.

Wzrost znaczenia Big Data w pozycjonowaniu

Według badań analizy dużej ilości danych mają coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu. Dzieje się tak dzięki lepszemu dostępowi do case studies, które pokazują zalety takich działań. Dodatkowo coraz większa ilość narzędzi analitycznych zdolnych przetwarzać Big Data jest dostępna za darmo lub w niezbyt wysokich cenach. Jeżeli zastanawiasz się nad wprowadzeniem analiz danych do swojej firmy, zacznij od kontaktu ze specjalistami. Pomogą ci oni w dostosowaniu i doborze niezbędnych narzędzi, a także interpretacji samych danych.