Budowa sklepów internetowych – jakich błędów się wystrzegać?

Budowa sklepów internetowych – jakich błędów się wystrzegać?

Sklep internetowy był niegdyś dodatkiem do działalności prowadzonej w formie stacjonarnej. Na przestrzeni lat sytuacja uległa zmianie. Dziś budowa sklepów internetowych jest niejako koniecznością, jeśli biznes ma się rozwijać poza środowiskiem lokalnym. Ponadto istnieją też takie e-sklepy, które nie mają stacjonarnych odpowiedników – przedsiębiorcy skupiają się wyłącznie na sprzedaży wysyłkowej.

Sklepy internetowe a zakaz handlu w niedzielę

Są klienci, którzy nie lubią, albo nie potrafią robić zakupów w sklepach internetowych, jednak takich osób jest coraz mniej. Wśród największych zalet e-zakupów wymienia się brak konieczności wychodzenia w domu, oglądania/przymierzania artykułów w niekomfortowych warunkach oraz stania w kolejkach. Poza tym zakupy w sklepie internetowym można zrobić w dowolnym momencie. E-sklepów nie obowiązuje zakaz handlu w niedzielę.

Budowa sklepów internetowych – zatrudnij specjalistów

Dobry sklep internetowy nie powstanie w ciągu jednego dnia. Jeżeli ktoś obiecuje ci, że tak się stanie, absolutnie nie podejmuj z nim współpracy. Budowa sklepów internetowych jest zadaniem czasochłonnym, ale tutaj naprawdę nie warto się spieszyć. Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik. Nie chodzi jedynie o to, by założyć stronę i wrzucić produkty. Każdy produkt musi być odpowiednio zaprezentowany. Ktoś musi napisać teksty, ktoś zrobić zdjęcia. Klient powinien mieć możliwość złożenia zamówienia dopiero wówczas, gdy mamy pewność, że zaproponowane przez nas metody płatności rzeczywiście są dostępne, a dostawa przesyłki odbędzie się w terminie. Dlatego tak ważne jest, by budowa sklepów internetowych była branżą, na której zatrudnieni przez nas specjaliści naprawdę się znają (sprawdź ofertę Mapi Media).

Błędy na stronach e-sklepów

Błędy na stronach sklepów internetowych

Do najczęściej popełnianych błędów, które mają zasadniczy wpływ na zachowania potencjalnych klientów, a w rezultacie sprzedaż e-sklepu, należą:

  1. Brak analizy potrzeb użytkowników (klientów),
  2. Niedopracowana propozycja wartości oferowanych klientom,
  3. Brak lub zła prezencja produktu (o tym, jak powinna wyglądać strona produktu przeczytasz tutaj),
  4. Niejasne, wymyślne komunikaty,
  5. Brak spójnych działań marketingowych,
  6. Brak wersji mobilnej sklepu internetowego,
  7. Brak możliwości dodawania opinii o sklepie i jego produktach,
  8. Brak informacji o sprzedającym i niekompletne dane kontaktowe,
  9. Brak bezpiecznych metod płatności.
  10. Nieuporządkowana struktura e-sklepu.

Sklepy, w których występują naraz wszystkie te błędy są na szczęście rzadkością, jednak bardzo często trafiają się witryny, w których bez problemu da się odnaleźć kilka nieprawidłowości. Z tego powodu sklepów internetowych buduje się dużo, ale sporo również zamyka. Oczywiście przyczyny niepowodzenia mogą być też inne, jednak z całą pewnością błędy na stronach przyczyniają się do tego, że e-sklep ma niewielu klientów.