CMS pod sklep internetowy – dostępne opcje

Zamierzasz otworzyć własny sklep internetowy i zastanawiasz się, jakie oprogramowanie wybrać, by niezawodnie działał, był funkcjonalny, a zarządzanie treścią było łatwe i przyjemne? Możesz skorzystać z różnych możliwości, bo do dyspozycji masz kilka darmowych CMS-ów. Ich krótkie omówienie znajdziesz poniżej.

CMS pod sklep internetowy – możliwe rozwiązania:

  • PrestaShop – to bardzo prosty w obsłudze i instalacji system, więc będzie idealny dla początkujących. Można go rozbudowywać o kolejne opcje – wystarczy zainstalować i skonfigurować wybrane wtyczki (darmowe lub płatne). Platforma nie dość, że jest funkcjonalna, to oferuje kilka darmowych szablonów, spośród których na pewno każdy wybierze coś dla siebie. To CMS, który nadaje się pod mniejsze sklepy. Niestety z tymi dużymi może średnio współpracować i „stwarzać” problemy.
  • Magento – kolejne niezwykle funkcjonalne rozwiązanie, ale odpowiednie dla bardziej zaawansowanych osób. Ogrom możliwości, które zapewnia, zadowolą każdego. Co więcej, system został tak stworzony, że w jego ramach można obsługiwać kilka sklepów. Niemniej jego instalacja, rozbudowywanie o kolejne opcje i wprowadzanie w nim jakichkolwiek zmian wymaga pewnej wiedzy informatycznej. Niemniej świetnie radzi sobie z zarządzaniem dużymi sklepami.
  • WooCommerce – rozszerzenie do bardzo popularnego CMS-a jakim jest WordPress. Ma postać wtyczki. Łatwo go skonfigurować, a instalacja jest banalnie prosta i wymaga jedynie kilku kliknięć. Tak więc poradzi sobie z nią każdy, nawet laik. To darmowy system, który można rozbudowywać o kolejne funkcje. Świetnie sprawdzi się przy małych sklepach internetowych, w których produkty nie mają zbyt dużej ilości opcji wyboru.
  • DrupalCommerce – to rozszerzenie dla systemu Drupal. Dzięki niemu nie będziesz musiał tworzyć sklepu na innym CMS-ie niż ten, którego użyłeś do stworzenia strony internetowej czy bloga. Integracja systemu nie jest prosta, ale dołączona dokumentacja znacznie to ułatwia.