Dobór słów kluczowych – narzędzia

Dobór słów kluczowych – narzędzia

O tym, jak ważny jest właściwy dobór słów kluczowych, nie trzeba nikogo przekonywać. Od niego w ogromnej mierze zależy sukces kampanii SEO, ale i płatnych reklam Google AdWords. Słowa kluczowe powinny znajdować się w wielu miejscach na stronie, choć z ich nagromadzeniem nie należy przesadzać. Ilość słów kluczowych to tylko jeden element spośród wielu decydujących o jakości treści na stronie. Tylko jak sprawić, by dobór słów kluczowych był trafny? Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z narzędzi do tego dedykowanych.

Dobór słów kluczowych będzie prawidłowy, jeśli skorzystamy z kilku popularnych narzędzi

Plener słów kluczowych Google AdWords

Narzędzie udostępniane przez firmę Google należy do najpopularniejszych – jest idealne dla firm, dla których prowadzone mają być kampanie AdWords. Również specjaliści SEO czy osoby zajmujące się content marketingiem mogą z niego korzystać, ale w ich przypadku wyniki nie będą całkowicie miarodajne i powinni posiłkować się innymi narzędziami.

Google Trends

Bardzo ciekawe narzędzie umożliwiające wyszukanie wartościowego słowa kluczowego, ale też sprawdzające popularność wybranych słów we wskazanym okresie czasu. Może być tak, iż przed kilkoma miesiącami słowo było bardzo popularne, a dziś już nie jest.

Narzędzie Ubersuggest

Jedno z darmowych, skutecznych narzędzi do analizy słów kluczowych. Dobór słów kluczowych odbywa się na podstawie kryteriów, takich jak odmiana słów kluczowych czy język użytkowników.

Wybór i analiza słów kluczowych

Narzędzie Senuto

Bardzo popularne, świetne narzędzie do wyszukiwania i analizy słów kluczowych. Wyświetla najlepsze, sugerowane słowa kluczowe, ale informuje również o innych rzeczach, takich jak potencjał słowa kluczowego, stawki CPC (płatność za kliknięcie), ilość wyszukań słowa kluczowego na przestrzeni ostatniego roku.

Narzędzie Keyword Combination Tool

Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie umożliwia sprawdzenie kombinacji słów kluczowych. Narzędzie wykorzystuje dwa pola wyszukiwania – w jednym wpisujemy słowo kluczowe, w drugim określający je przymiotnik. Efektem tych działań jest uzyskanie wyników w postaci fraz najczęściej wyszukiwanych w Google czy innych wyszukiwarkach.

Keyword Tool

Dobór słów kluczowych umożliwia także narzędzie Keyword Tool. Chodzi przede wszystkim o tzw. frazy długiego ogona. Działanie narzędzia jest zbliżone do autouzupełniania w wyszukiwarce Google.

Narzędzie Soovle

Proponowane słowa kluczowe wybierane są w oparciu o Google, Wikipedię, Yahoo, Bing, YouTube czy Amazon. Narzędzie jest bardzo proste w obsłudze.

Narzędzie Answer the Public

Kolejne bardzo ciekawe narzędzie umożliwiające sprawne wyszukanie słów kluczowych długiego ogona. Sugeruje nie tylko konkretne słowa kluczowe, ale wyświetla również zdania, jakie użytkownicy wpisują wyszukując konkretnej rzeczy, informacji czy usługi.