Dobra strona zapleczowa – jak ją prowadzić?

18. września 2017 SEO 0
Dobra strona zapleczowa – jak ją prowadzić?

Jeżeli zależy nam na sukcesie internetowego biznesu, z całą pewnością musimy zainwestować w pozycjonowanie (sprawdź ile to kosztuje). Metod, jakimi kierują się specjaliści SEO w procesie pozycjonowania witryn jest wiele. Najważniejszym punktem pozostaje jednak budowa i prowadzenie strony bądź kliku stron zapleczowych. Dobra strona zapleczowa nie może być zlepkiem wielu przypadkowych treści, w których „siłą” umieszczono słowa kluczowe.

Rola strony zapleczowej

Dobra strona zapleczowa pomaga budować stabilną pozycję strony docelowej. Wzmacnia ją poprzez kierowane do niej linki. Oczywiście nie może być tak, że linki do strony docelowej pojawiają się w każdym tekście i to wielokrotnie, bo takie działanie szybko zostanie wykryte przez roboty wyszukiwarki Google, a wtedy pozycja strony docelowej zamiast rosnąć – spadnie.

Google zwraca uwagę na jakość linków przychodzących

Budowa strony zapleczowej

Stronę zapleczową można powołać w każdym momencie istnienia strony docelowej. Może to być zaraz po jej uruchomieniu, albo znacznie później, gdy właściciel w końcu dostrzeże, że bez działań SEO strona nie zdoła wybić się na tle konkurencji. Stronę zapleczową może prowadzić on sam, choć znacznie częściej zajmują się tym zatrudnione agencje SEO. Współpraca ze sprawdzoną agencją (zobacz Mapi Media) daje pewność, że działania w obrębie strony nie zaszkodzą pozycji witryny.

Dobra strona zapleczowa – charakterystyka

Dobra strona zapleczowa nie może mieć negatywnej historii (spamowanie, ataki hakerskie, oszustwa internetowe, itd.) Dobrze, by była stworzona w systemie, który umożliwia dowolne zarządzanie treścią i ułatwia formatowanie tekstu pod SEO. Zaplecze musi być tematycznie powiązane z witryną, którą ma wesprzeć. Nie wolno publikować na nim treści skopiowanych z Internetu. Każdy tekst musi być unikalny. Dobrze również, by prezentował dobrą jakość. Nie musi być tak wysoka, jak w przypadku artykułów na stronie docelowej, ale na pewno byle jakość nie wchodzi w grę.

Dobra strona zapleczowa jest wsparciem marketingowym

Zaplecze SEO, ale i marketingowe

Nic nie stoi na przeszkodzie, by strona zapleczowa generowała ruch. Świetnie, jeśli to robi! Artykuły, które mają czytelników, zostają uznane przez roboty wyszukiwarek za treści wartościowe i przydatne. Dobre strony zapleczowe przestają być zatem jedynie wsparciem SEO, a zaczynają być także świetnym wsparciem marketingowym. Poprzez dobry content i ładny wygląd wzbudzają zainteresowanie użytkowników, a następnie odsyłają ich dalej – do strony docelowej. Prowadzenie zaplecza może być zatem świetną zagrywką marketingową, choć wymaga znacznie większych nakładów pracy, niż jeszcze kilka lat temu.