Firmowy profil na Facebooku i jego bezpieczeństwo

17. sierpnia 2017 Social Media 0
Firmowy profil na Facebooku i jego bezpieczeństwo

Mimo że nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, nie jesteśmy anonimowi w sieci. Ale czy nasze dane są bezpieczne? Dane osobowe, których używamy do rejestracji na forach, w mediach społecznościowych czy na stronach banków powinny być bezpieczne. Dbają o to właściciele wspomnianych serwisów, ale powinniśmy zadbać także i my. Loginy i hasła muszą być dobrze strzeżone. Dotyczy to nie tylko prywatnych użytkowników, ale także firm. Tymczasem często zdarza się tak, że dostępy do fanpage’a ma zdecydowanie zbyt wiele osób. Tymczasem firmowy profil na Facebooku to dziś jedna z ważniejszych form działalności reklamowej przedsiębiorstwa.

Prowadzenie fanpage'a

Czemu ma służyć firmowy profil na Facebooku?

W social mediach trzeba się po prostu pokazać. Facebook jest tak popularny, że niekorzystnie wizerunkowo wygląda, gdy firma nie ma tam swojego profilu. Fanpage umożliwia prowadzenie różnorodnych działań marketingowych – promowanie produktów, informowanie o wydarzeniach z życia firmy, promowanie wpisów blogowych, a także żywą komunikację z innymi użytkownikami „fejsa”. Czy każdy nadaje się do prowadzenia fanapge’a? Teoretycznie nie jest to nic trudnego, jednak reklama powinna być kierowana do odpowiedniej grupy docelowej, a nie każdy potrafi takową określić. Nie każdy umie też pisać krótkie, błyskotliwe posty i tworzyć do nich grafikę. Z tego powodu wiele firm decyduje się na zatrudnienie specjalisty ds. social media. Taka osoba może prowadzić firmowy profil na Facebooku od „a” do „z”, bądź we współpracy z pracownikami firmy.

Kto powinien mieć dostępy do fanpage’a?

Najpierw należy przypomnieć, kto może je mieć. Firmowy profil łączy się bowiem z kontem prywatnym, a więc osoba, która nie ma konta na Facebooku, nie będzie mogła prowadzić fanpage’a. Czasem właściciel przedsiębiorstwa sceptycznie podchodzi do swojej obecności w social mediach i założenie profilu firmowego zleca podwładnym. To oni mają wszelkie dostępy do konta. A co w sytuacji, gdy pracownik rezygnuje z pracy? Tu zaczyna się problem, bo właściciel nie może w żaden sposób kontrolować tego, co dzieje się na fanpage’u jego firmy. Dlatego też nie należy całkowicie odcinać się od działań prowadzonych na Facebooku. Głównym administratorem jest właściciel firmy i to on zakłada fanpage’a. Dopiero jako administrator może on upoważnić inne osoby do prowadzenia fanpage’a, a w razie konieczności te uprawnienia odebrać.

Nadawanie uprawnień pracownikom

Rodzaje uprawnień nadawanych pracownikom

Administrator może rolę administratora powierzyć kolejnym osobom. Nie należy z tym jednak przesadzać, ponieważ to najwyższy rodzaj uprawnień. Taka osoba może na firmowym profilu robić dosłownie wszystko. Dlatego warto do tematu podejść ostrożniej i podwładnych uczynić redaktorami bądź moderatorami. Redaktor ma uprawnienia podobne do administratora, ale nie może zmieniać ustawień i nadawać uprawnień. Moderator z kolei nie opublikuje żadnych treści, ale może prowadzić rozmowy z klientami, odpowiadać na komentarze czy uruchomić reklamy. Oprócz tego Facebook umożliwia nadawanie roli reklamodawcy, który może uruchamiać reklamę i badać jej skuteczność, a także analityka, który jedynie analizuje dane statystyczne. Możliwości jest zatem całkiem sporo, a skorzystanie z nich gwarantuje bezpieczeństwo fanpage’a.