Funkcjonalna i przejrzysta strona produktu w e-sklepie

Funkcjonalna i przejrzysta strona produktu w e-sklepie

Sklepów internetowych stale przybywa, zatem konkurencja w sieci, w niemal każdej branży, rośnie w zastraszającym tempie. Coraz trudniej przyciągnąć i zatrzymać klienta, jednak wielu sklepom się to udaje. O sukcesie e-sklepu decyduje wiele czynników i nie sposób zebrać ich wszystkich w krótkim blogowym wpisie. Właściwie każdy czynnik może stać się osobnym tematem na dobry artykuł. Dziś będzie na temat stron produktowych. Funkcjonalna i przejrzysta strona produktu w e-sklepie potrafi skutecznie zachęcić klienta do zakupu.

Kwestia SEO, czyli widoczność strony produktu w wyszukiwarce

Strona produktu w e-sklepie ma być przejrzysta i funkcjonalna. Ma się podobać użytkownikowi i zachęcać go do zakupów. Jednak oprócz użytkowników, zawartość strony oceniają również roboty wyszukiwarek. Dlatego też zawsze, tworząc stronę produktową, należy mieć na uwadze SEO produktu. Dobrze widoczna strona to taka, która ma poprawny, niezbyt długi adres URL oraz dobrze widoczną nazwę. Więcej o SEO strony produktowej tutaj.

Sklepów internetowych stale przybywa, zatem konkurencja w sieci, w niemal każdej branży, rośnie w zastraszającym tempie. Coraz trudniej przyciągnąć i zatrzymać klienta, jednak wielu sklepom się to udaje. O sukcesie e-sklepu decyduje wiele czynników i nie sposób zebrać ich wszystkich w krótkim blogowym wpisie. Właściwie każdy czynnik może stać się osobnym tematem na dobry artykuł. Dziś będzie na temat stron produktowych. Funkcjonalna i przejrzysta strona produktu w e-sklepie potrafi skutecznie zachęcić klienta do zakupu.

Kwestia SEO, czyli widoczność strony produktu w wyszukiwarce

Strona produktu w e-sklepie ma być przejrzysta i funkcjonalna. Ma się podobać użytkownikowi i zachęcać go do zakupów. Jednak oprócz użytkowników, zawartość strony oceniają również roboty wyszukiwarek. Dlatego też zawsze, tworząc stronę produktową, należy mieć na uwadze SEO produktu. Dobrze widoczna strona to taka, która ma poprawny, niezbyt długi adres URL oraz dobrze widoczną nazwę. Więcej o SEO strony produktowej tutaj.

Strona produktu w e-sklepie - zdjęcia, opis, opinie

Strona produktu w e-sklepie – kluczowe kwestie

Nazwa produktu

Niby rzecz oczywista, a jednak są sprzedawcy, którzy zapominają o umieszczeniu nazwy oferowanego produktu. Owszem, pojawia się zdjęcie, opis produktu, ale brakuje nazwy. Tymczasem konkretne oznaczenie marki, modelu czy wariantu jest nie tylko niezwykle użyteczne, ale po prostu wygląda profesjonalnie.

Cena produktu

Cena produktu musi znajdować się w widocznym miejscu, musi być po prostu jawna. To element, którego klienci szukają niemal natychmiast po wejściu na stronę produktu. Ciekawi są również czy jest to cena regularna, czy też związana z wyprzedażą czy ofertą promocyjną. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest wyróżnienie poprzedniej ceny i wskazanie, jak duża jest obniżka. Taki sposób prezentacji ceny to również dobry chwyt marketingowy.

Zdjęcia i video

Oferty bez zdjęcia cieszą się znacznie mniejszą popularnością niż te, w których zamieszczono fotografie produktu. Zdjęcia muszą oddawać rzeczywisty wygląd danej rzeczy. Najlepiej, gdy strona produktu w e-sklepie zawiera kilka fotografii pokazujących daną rzecz z każdej strony, a w przypadku ubrań, również jej wygląd na modelce/modelu. Ważne również, by użytkownik mógł się przyjrzeć detalom.

Zdjęcia produktów w stronie internetowej

Dobrym pomysłem jest także publikacja video. To dodatkowa zachęta do złożenia zamówienia. Klient, który widzi dany produkt w użyciu, szybciej wyrabia sobie na jego temat opinię i zyskuje pewność, że warto w ten przedmiot zainwestować.

Opis produktu

Opis powinien zawierać konkrety. Oprócz tego, dobrym pomysłem jest również umieszczanie w opisie korzyści, jakie klient zyska, jeśli zdecyduje się na zakup. Poza tym opis powinien być unikalny, nie warto kopiować treści udostępnianych przez producentów.

Przyciski

Przyciski, takie jak „dodaj do koszyka”, „zamów” czy „kup teraz” muszą znajdować się w widocznym miejscu, tak, by klient nie musiał ich szukać. Powinny wręcz sugerować podjęcie jedynej słusznej decyzji zakupowej, nakłaniać do działania. Muszą się zatem wyróżniać na tle strony produktu, mieć odpowiednią wielkość i kolor.

Opinie, recenzje i komentarze

Niekiedy o tym, czy klient zdecyduje się na zakup, decydują przede wszystkim opinie innych użytkowników. Niektórym sprzedawcom wydaje się, że włączenie komentarzy może im zaszkodzić. Jeśli sprzedawca oferuje towar kiepskiej jakości, to rzeczywiście ma powody do niepokoju. W innym przypadku warto pozwolić klientom na zostawienie opinii, a wręcz o nie prosić. Oczywiście negatywny komentarz od czasu do czasu się trafi, ale nie jest to powód do niepokoju. Na konstruktywną krytykę należy po prostu odpowiedzieć i pokazać się jako sprzedawca, któremu nie jest obojętne zdanie kupujących.