Jak sprawić, by posty na Facebooku zainteresowały użytkowników?

13. września 2017 Social Media 0
Jak sprawić, by posty na Facebooku zainteresowały użytkowników?

Nie ma jasnej odpowiedzi na pytanie, jak sprawić, by posty na Facebooku zainteresowały użytkowników. A tym bardziej wszystkich. To oczywiste, że nie każdego interesuje taka sama treść i nie każdemu podoba się ten sam sposób jej prezentacji. Z tego powodu każda reklama, w tym posty na Facebooku są kierowane (a przynajmniej powinny być) do konkretnej grupy odbiorców, tj. grupy docelowej.

Początkującemu użytkownikowi firmowego Facebooka może się wydawać, że nie ma nic prostszego niż stworzenie i publikacja krótkiego wpisu. Tymczasem okazuje się, że zawarcie przydatnych informacji w tak krótkiej wiadomości jest zadaniem wybitnie trudnym. Brakuje pomysłów na tematy postów, brak jest również umiejętności doboru trafnych zdjęć i tworzenia ciekawych, a przy tym przejrzystych grafik. Tymczasem o komentarze i polubienia w większości przypadków trzeba mocno zabiegać. W przeciwnym razie nasz fanpage okaże się wielką pomyłką.

Prowadzenie fanpage'a nie jest proste

Zaangażowanie użytkowników na Facebooku przejawia się nie tylko w dodawaniu komentarzy i wystawianiu „lajków”, ale też udostępnianiu postów, klikaniu w zamieszczone w nich linki, podejmowaniu aktywności, która jest pożądana z punktu widzenia właściciela fanpage’a. Tylko jak sprawić, by zaangażowanie użytkowników było widoczne? Jak je zwiększyć?

Jakie posty na Facebooku mogą spotkać się z zainteresowaniem ze strony użytkowników?

Posty zawierające pytanie

Warto pytać użytkowników czy już widzieli, czy słyszeli coś na temat danego wydarzenia. Warto dociekać co sądzą o nim sądzą. Pytania pobudzają wyobraźnię, nakazują, by zająć jakieś stanowisko i wyrazić swoją opinię. Dobrym pomysłem jest rozpoczynanie zdania i wyrażenie prośby o jego dokończenie.

Posty z ciekawą grafiką

Istnieje wiele darmowych banków zdjęć, z których bez problemu można pobrać ładną fotografię. Wystarczy ją przerobić według własnych potrzeb, dodać logo firmy i… gotowe! Dla bardziej zaawansowanych powstało szereg programów graficznych, umożliwiających tworzenie oryginalnych projektów.

Posty pojawiające się w regularnych polach

Systematyczność ma ogromne znaczenia zarówno w przypadku prowadzenia fanpage’a, jak i bloga firmowego. Z biegiem czasu użytkownicy przyzwyczajają się do stałych terminów i oczekują kolejnych postów. Jeśli chodzi o Facebooka, najlepiej sprawdzają się godziny popołudniowe oraz wieczorne.

Facebook a inne social media

Posty konkursowe

Nagroda w konkursie nie musi być wcale wyjątkowo wartościowa. Ważne, by była przydatna i by potencjalni uczestnicy byli zmotywowani do walki o nią. Konkurs to świetny sposób na nawiązanie relacji z fanami oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy. Pamiętajmy jedynie, żeby do każdego konkursu napisać przejrzysty regulamin.

Posty na Facebooku – czy tylko temat i forma mają znaczenie?

Oczywiście, że nie. Istotna jest również troska o wygląd całego fanpage’a: uzupełnienie wszelkich informacji, szczególnie kontaktowych, publikację zdjęć, itd. Ważne również, by nie bać się konkurencji i odważnie udostępniać te wpisy, które uznamy za wyjątkowo ciekawe i przydatne. Należy również pamiętać o bieżącym odpowiadaniu na komentarze użytkowników, także te niezbyt pochlebne.