Kampanie AdWords – dlaczego nie przynoszą efektów?

21. lipca 2017 Adwords 0
Kampanie AdWords – dlaczego nie przynoszą efektów?

O kampaniach AdWords można mówić wiele, ponieważ nie ma jednego, prostego sposobu na sukces reklam tekstowych w kraju i za granicą, w sieci wyszukiwania i poza nią, przy małym i znacznym budżecie. Kampanie AdWords mają różne oblicza i powinny być „skrojone na miarę” – oczekiwania zawsze dostosowujemy do własnych możliwości.

Ustawione kampanie AdWords i brak efektów

Prowadzenie kampanii Google AdWords najlepiej powierzyć specjalistom, to jest osobom, które ukończyły kurs i są w posiadaniu certyfikatu Google AdWords. Takie osoby rzadko działają na własną rękę, zwykle są pracownikami agencji marketingowych. Idealnie, gdy wybrana przez nas agencja jest Partnerem Google, jak na przykład agencja Mapi Media. Dobrze również, by pracownicy agencji mogli ustawić kampanię SEO, ale jednocześnie zająć się poprawą pozycji strony w wynikach organicznych.

O tym, jak wybrać agencję SEO przeczytasz tutaj.

Wybór niesprawdzonej agencji może skutkować tym, że ustawiona kampania nie przyniesie spodziewanych efektów. Oczywiście czasem jest tak, że niektóre kampanie AdWords to również dla doświadczonych specjalistów swego rodzaju zagadka, ale po pewnym czasie, metodą prób i błędów, znajdują oni najlepsze rozwiązania.

Praca nad kampanią AdWords

Kampanie AdWords – najczęstsze błędy

Poprawnie prowadzona kampania pozwala na osiągnięcie znacznych zysków. Na sukces składają się m.in. trafne określenie grupy docelowej i wybór odpowiednich słów kluczowych. Niestety, ale to właśnie te elementy najczęściej zawodzą i powodują, że kampanie AdWords są nieskuteczne i szybko wyczerpują budżet.

Źle dobrane słowa kluczowe

Reklamy w wyszukiwarce muszą być ustawione na trafne słowa kluczowe. Używanie zbyt szerokich skojarzeń, słów wieloznacznych czy nazbyt odległych od tego, czym faktycznie zajmuje się reklamowana firma, nie ma większego sensu. Z kolei bardzo konkurencyjne hasła mogą być wyjątkowo drogie i na tak kosztowną reklamę wielu przedsiębiorców po prostu nie stać. Z tego powodu tak ważne jest stworzenie listy odpowiednich haseł i wybór tych najlepszych.

Walka o wysokie pozycje przy niskim nakładzie finansowym

W walce o najwyższe noty powinny brać udział firmy, które nie mają ograniczonego budżetu i dla których przebicie konkurencji jest kwestią honorową. Kampanie AdWords nie zawsze muszą być jednak prowadzone z takim rozmachem, a czasem nawet nie powinny. Pamiętajmy, że za każde kliknięcie w reklamę musimy zapłacić. Niekiedy lepiej, gdy klient nie wchodzi w pierwszą lepszą reklamę, a z uwagą analizuje oferty stron zajmujących niższe pozycje. Wówczas mamy większą pewność, że za dane kliknięcie naprawdę warto zapłacić, bo klient na wybranej z uwagą stronie pozostanie.

Nieprzemyślane kierowanie reklam na urządzenia mobilne

Ruch z urządzeń mobilnych stale rośnie, ale niestety część stron internetowych nadal nie jest przyjazna dla użytkowników korzystających z tych urządzeń. Jeśli strona nie jest mobile-friendly, reklama AdWords nie powinna być kierowana do internautów mobilnych. Budżet szybko zostanie „wyklikany” a efekt kampanii bardzo mizerny. Użytkownik przekierowany na stronę niezoptymalizowaną pod smartfony i tablety, po prostu taką witrynę opuści.