Kilka słów o narzędziu Google Moja Firma

Kilka słów o narzędziu Google Moja Firma

W skład marketingu internetowego wchodzi wiele działań, służących wypromowaniu firmy, a w efekcie zwiększeniu przychodów z działalności. W przypadku większości przedsiębiorstw, reklama strony internetowej i oferowanych produktów wymaga sporego nakładu pracy oraz środków finansowych. Dlatego, jeśli to tylko możliwe, należy wykorzystywać bezpłatne narzędzia, poprawiające widoczność witryny, takie jak Google Moja Firma.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie od Google, dające możliwość samodzielnego stworzenia wizytówki firmy – informacje o niej będą wyświetlane w wyszukiwarce i Mapach Google. W wizytówce najczęściej pojawiają się takie informacje, jak godziny otwarcia, numer telefonu, trasa dojazdu czy zdjęcie obiektu z zewnątrz. Nie są to jednak jedyne możliwości, jakie daje narzędzie Google.

Google Maps, Google Moja Firma

Jakie korzyści wynikają z posiadania wizytówki Google Moja Firma?

Największą korzyścią jest dobra widoczność firmy w sieci przy zerowym nakładzie finansowym. Osoby szukające danej firmy (bądź podobnych miejsc) od razu widzą jej adres, telefon i godziny otwarcia, czyli najpotrzebniejsze dane, znacznie ułatwiające komunikację. Podane informacje można z łatwością edytować, np. w okresie świątecznym zmienić dane dotyczące godzin otwarcia. Właściciel przedsiębiorstwa ma pełną kontrolę nad swoją wizytówką. Może dodawać zdjęcia obiektu (z zewnątrz i wewnątrz), zachęcające do jego odwiedzin i ułatwiające jego odnalezienie w terenie. Ponadto Google Moja Firma pozwala na dodawanie komentarzy na temat firmy, co stanowi dodatkową, bezpłatną formę reklamy. Warto pamiętać, że pozytywne opinie na temat danego miejsca są czynnikiem niezwykle istotnym w procesie pozyskiwania nowych klientów.

Trzy proste kroki do zaprezentowania firmy w Internecie

Google podpowiada (zobacz tutaj), że prezentacja firmy w Internecie za pomocą Google Moja Firma polega na wykonaniu trzech prostych kroków:

  1. Wskazanie lokalizacji firmy,
  2. Weryfikacja danych przedsiębiorstwa,
  3. Sprawdzenie poprawności zamieszczonych informacji.

Rzeczywiście, utworzenie wizytówki i udostępnienie internautom informacji o firmie jest bardzo proste. Wystarczy na stronie omawianego narzędzia uzupełnić pola, dotyczące podstawowych informacji o firmie, a następnie zweryfikować je przy użyciu kodu PIN, wysyłanego na podany wcześniej adres. Po wykonaniu powyższych kroków, właściciel biznesu zyskuje możliwość zarządzania wizytówką i dodawania informacji dodatkowych o firmie. Oprócz tego, przedsiębiorca ma dostęp do statystyk, ukazujących liczbę wyświetleń wizytówki, kliknięć w nią, a także ilość wykonanych telefonów – to ostatnie dotyczy przede wszystkim sytuacji, gdy strona zostaje wyświetlona na smartfonie.

Google Moja Firma – podsumowanie

Warto skorzystać z narzędzia, ponieważ w bardzo prosty sposób przekazuje ono użytkownikom sprawdzone informacje o firmie. Ponadto Google Moja Firma, dzięki udostępnieniu atrakcyjnych zdjęć i pozytywnych komentarzy, staje się doskonałą i bezpłatną reklamą przedsiębiorstwa. Należy również zauważyć, że podczas korzystania z narzędzia, automatycznie zakładany jest profil na Google+. Dzięki temu, właściciel przedsiębiorstwa zyskuje możliwość sprawnego komunikowania się z klientami, odpowiadania na ich komentarze i dodawania informacji o wszelkich nowościach i promocjach.