Lokalna reklama – na co zwracać uwagę?

Lokalna reklama w internecie

Wielu z nas internet kojarzy się z narzędziem nieuznającym granic – w końcu możemy wchodzić na strony w różnych krajach i kupować niemalże wszędzie. Jednak e-marketing bardzo dobrze sprawdza się także w ograniczonym, lokalnym zakresie. Jak w związku z tym korzystać z lokalnej reklamy w internecie?

Nawet jeżeli firma prowadzi działalność tylko na wyznaczonym obszarze, nie powinna odrzucać możliwości promocji w internecie. Do dyspozycji jest szeroka gama różnych metod, które pozwalają na przyciągnięcie klientów lokalnie, na przykład w obrębie danego miasta, dzielnicy czy województwa.

Wyniki wyszukiwania w danej lokalizacji
Google jest w stanie wyświetlać wyniki zależnie od lokalizacji, w której znajduje się użytkownik. Warto w związku z tym promować stronę z użyciem słów kluczowych zawierających nazwę miasta. Link building powinien opierać się także o strony lokalne, wizytówki w lokalnych katalogach firm. Dobrym pomysłem będzie także wybranie domeny internetowej z określeniem miasta, na przykład „nazwa firmy + miasto”.

Reklama lokalna w AdWords

Także linki sponsorowane mogą działać lokalnie. W tym przypadku konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie kampanii AdWords, aby zawęzić prezentację reklamy do danego obszaru. Oczywiście, również w treści reklamy należy zaznaczyć, że działalność prowadzona jest w danym mieście. Jako wsparcie można wykorzystać reklamę na Mapach Google – jest to usługa powiązana z AdWords.

Marketing mobilny w lokalnym wydaniu

Coraz większe znaczenie ma obecnie e-marketing mobilny. Również warto wykorzystać go w promocji własnej strony. W tym celu można wykorzystać różnego rodzaju aplikacje, które prezentują dane lokali. Również reklama AdWords może być prowadzona mobilnie dla danych lokalizacji.

Wykorzystaj lokalne społeczności

Warto również wspomnieć o mediach społecznościowych. Bardzo dobrze sprawdzają się różnego rodzaju grupy funkcjonujące w społecznościach lokalnych. Tutaj również możliwości są różne – tworzenie interesujących treści, monitoring mediów społecznościowych i bezpośrednie odpowiadanie na różne zapytania klientów, także korzystanie z hashtagów oraz reklamy targetowanej, która skupiona będzie na potencjalnych klientach z danej lokalizacji.