Najczęściej popełniane błędy w kampaniach PPC

Kampanie PPC na co powinieneś uważać

Google AdWords to jedna z najczęściej wykorzystywanych metod w e-marketingu. Dzięki niej można przyciągnąć na swoją witrynę użytkowników zarówno przez wyszukiwarkę internetową, jak i inne witryny. Żeby jednak kampania PPC okazała się skuteczna, konieczne jest jej odpowiednie przygotowanie i prowadzenie. Przedstawiamy najczęściej popełniane błędy w kampaniach tego rodzaju.

Klucz do uzyskania skuteczności w kampaniach PPC to połączenie odpowiedniej struktury kampanii, słów kluczowych, a także treści reklamowej. Często to właśnie treść ma największy wpływ na decyzję użytkownika o tym, czy kliknie w daną reklamę. Również warto pamiętać o tym, że odpowiednio dopasowana treść reklamy do usługi czy produktu ma wpływ na jej efektywność, a tym samym także na stawkę PPC, czyli zapłatę za kliknięcie. Czego zatem trzeba unikać w prowadzeniu kampanii tego rodzaju?

Brak słowa kluczowego dotyczącego produktu czy usługi

Najlepiej umieścić je w nagłówku, aby od razu przyciągało uwagę, ale powinno ono także pasować do treści reklamy oraz danego słowa kluczowego, z którym związana jest reklama. Gdy słowa te rozmijają się, wówczas skuteczność reklamy będzie niższa, ponieważ użytkownik nie dostanie tego, czego szuka.

Nieaktualne informacje

Zaletą kampanii reklamowych AdWords i innych PPC jest możliwość natychmiastowej ich modyfikacji, dlatego też warto pamiętać o tym, aby w reklamie używać tylko tych informacji, które są bieżące, na przykład dotyczących promocji. Aktualność dotyczy także reklam sezonowych, przykładowo nie opłaca się reklamować zimowych opon wiosną, gdy popyt na nie maleje.

Nudna i za ogólna treść reklamy

Chociaż miejsce na nagłówek i treść jest ograniczone, to jednak można stworzyć w nich coś kreatywnego i oryginalnego – reklama PPC ma wyróżnić się na tle konkurencji. Nie tylko warto zewrzeć w niej dane o konkretnych produktach czy usługach, ale także inne ich atuty – informacja o promocji, darmowej wysyłce czy ograniczonej czasowo ofercie przyciąga wzrok. Także przyda się „call to action”, czyli zachęcenie do wykonania akcji – „kup”, „zarezerwuj”, „skorzystaj”.