Optymalizacja kanału YouTube – jak zrobić to najlepiej?

Optymalizacja kanału YouTube – jak zrobić to najlepiej?

Wizerunek marki można kształtować na wiele sposobów. Jednym z powszechnych w ostatnim czasie rozwiązań jest video marketing. Najpopularniejszym serwisem, w którym można publikować własne filmy jest w tym momencie YouTube. Ciekawa tematyka i jakość filmów ma oczywiście decydujące znaczenie, ale nawet najlepsze filmy mogą pozostać niezauważone, jeśli pominiemy niezwykle istotną kwestię, jaką jest optymalizacja kanału YouTube.

Konfiguracja wielu różnych aspektów

Dzięki konfiguracji różnorodnych aspektów kanału na YouTube, stanie się on spójny z wizerunkiem marki. Dodatkowo poprawi się widoczność publikowanych na nim filmów, a cały kanał będzie wyglądał profesjonalnie i atrakcyjnie.

Optymalizacja kanału na YouTube musi zatem objąć szereg elementów drobnych, jak i niezwykle istotnych. Pierwszym jest z pewnością zdjęcie profilowe i okładka. Zdjęcie widoczne jest dla wszystkich (np. w propozycjach filmów do wyświetlenia), zaś okładka dla tych, którzy zdecydują się odwiedzić kanał. Warto zadbać o uzupełnienie obu elementów. Wybieramy zdjęcia dobrej jakości, ciekawe, jasno kojarzące się z marka.

Jak poprawnie zoptymalizować kanał na YouTube

Optymalizacja kanału YouTube – nagrywamy zwiastun

Nie wszyscy posiadacze kanału YouTube decydują się na nagranie Zwiastuna, lecz z pewnością warto to zrobić. Zwiastun uruchamia się automatycznie wszystkim użytkownikom, którzy odwiedzą kanał. Zazwyczaj jest to film, który wita widza na kanale, wyraża radość z jego odwiedzin oraz krótko informuje o tematyce pozostałych filmów, albo opowiada o marce. Oczywiście film może mieć także inny charakter, warto jednak by był to film bardzo dobrej jakości. Niektórzy umieszczają w tym miejscu po prostu najpopularniejsze na kanale nagranie.

Informacje o firmie mogą, choć nie muszą pojawić się w Zwiastunie, ale z pewnością muszą być zawarte w zakładce Informacje. Można tam umieścić zadania biznesowe, lokalizację firmy czy też opis (do 1000 znaków) dotychczasowych poczynań, a także linki do innych kont w mediach społecznościowy oraz adres e-mail. Oczywiście należy tam zawrzeć słowa kluczowe.

Video marketing a YouTube

Elementy marki na YouTube, czyli o znakach firmowych

Chodzi o logo, czyli w tym przypadku znak wodny, widoczny w prawnym dolnym rogu każdego filmu opublikowanego na kanale. Dodajemy go w sekcji Elementy marki w formacie .PNG lub .GIF (rozmiar nie większy niż 1 MB). Właściciel kanału musi wiedzieć, że może samodzielnie wskazać moment, w którym znak wodny ma się pojawić. Może to być sam początek filmu lub kolejnych kilka sekund. Może to być także końcówka filmu. Równie dobrze znak wolny może być widoczny cały czas. Jest on  istotny, ponieważ użytkownik może za jego pomocą subskrybować kanał.