Pozycjonowanie stron internetowych – największe mity

04. października 2018 SEO 0
Pozycjonowanie stron internetowych – największe mity

Pozycjonowanie stron internetowych to temat szeroko omawiany na blogach branżowych. Wiele osób pisze o tym, jak poprawnie prowadzić działania SEO. Możemy przeczytać mnóstwo artykułów na temat słów kluczowych, tekstów SEO, czynników rankingowych Google, działań marketerów. Warto podejść do zagadnienia także od drugiej strony, czyli pisząc o mitach dotyczących pozycjonowania stron internetowych.

Mity dotyczące pozycjonowania stron internetowych:

Duża ilość podstron jest korzystna dla SEO

Owszem, ale tylko wtedy, gdy są to podstrony wysokiej jakości. Czasy, w których stawiano na rozbudowę serwisów o kolejne, nic nie wnoszące postronny, dawno minęły. Dziś liczy się jakość treści na stronie. Witryna, która posiada mniej podstron, ale została przygotowana z ogromna dbałością o detale i z uwzględnieniem wskazówek dla webmasterów, z pewnością zajmie w wyszukiwarce pozycję wyższą niż mocno rozbudowany serwis niskiej jakości.

Czy to oznacza, że rozbudowywanie strony mija się z celem? Absolutnie nie! Warto dodawać kolejne podstrony, jeżeli jest to nasze naturalne działanie – prowadzimy bloga, dodajemy do sklepu kolejny produkt i jego opis. Pamiętajmy jednak o porządnym przygotowaniu każdego tekstu.

Wyskakujące okienka źle wpływają na pozycjonowanie stron internetowych

To prawda, że Google zaleca usuwanie ze stron uciążliwych reklam. O tym, jakiego typu są to reklamy, można przeczytać na wielu podobnych blogach. Zalecenia dotyczą przede wszystkim reklam wyświetlanych na stronach mobilnych. W przypadku, gdy na telefonie nagle wyświetla się reklama z dźwiękiem albo taka, która zasłania cały wyświetlacz, użytkownik wpada w złość. Na komputerze znaczniej łatwiej jest wyłączyć taką reklamę, jednak ich stosowanie warto ograniczyć.

Czy to oznacza, że wyskakujące okienka są zakazane? Strona, na której pojawi się pop-up zawsze traci pozycję? Nie. Należy jednak uważać z ilością reklam tego typu. Jeden, maksymalnie dwa komunikaty są zupełnie wystarczające. Pamiętajmy również, by wyskakujące okienko pojawiało się w odpowiednim czasie i w odpowiednim miejscu na stronie.

Social media nie mają żadnego wpływu na pozycjonowanie stron internetowych

Prawdą jest, że prowadzeniem kanałów social media zajmują się zwykle inne osoby, niż ci, którzy są odpowiedzialni za kwestię SEO. Prawdą jest również, że samo istnienie takich kanałów nie ma wpływu na pozycję, jaką strona zajmuje w wyszukiwarce. Jeśli jednak kanał prowadzony jest z dużym zaangażowaniem, pojawiają się na nim ciekawe posty, wiele osób może zdecydować się na odwiedziny strony internetowej. Mogą do niej kierować także linki umieszczone w postach. Linki te są wielokrotnie udostępniane, powielane i w efekcie przyczyniają się do wzrostu widoczności strony internetowej.