Dlaczego prowadzenie firmowego bloga warto zlecić firmie zewnętrznej?

09. kwietnia 2018 Marketing 0
Dlaczego prowadzenie firmowego bloga warto zlecić firmie zewnętrznej?

Nie od dziś wiadomo, że strona internetowa jest fundamentem istnienia marki w sieci. Oczywiście dziś, oprócz strony internetowej, warto prowadzić działania w mediach społecznościowych, bowiem ogromna część społeczeństwa interesuje się tym, co dzieje się na Facebooku i tego typu serwisach. Doskonałym rozwiązaniem jest również prowadzenie firmowego bloga.

We własnym zakresie czy we współpracy z firmą zewnętrzną?

Niektóre firmy decydują się na samodzielne prowadzenie bloga. Idealnie, jeśli jeden lub kilku pracowników ma czas na regularne publikowanie wpisów, wie o czym chce pisać, zna się na tym, ale posiada również dar zjednywania czytelników. Często jest jednak tak, że pracownicy są dobrzy w tym co robią na co dzień, a prowadzenie bloga uznają za zajęcie zbyt skomplikowane, albo wręcz nużące. W takiej sytuacji zdecydowanie warto zatrudnić copywritera lub zlecić prowadzenie firmowego bloga agencji SEO, która na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem naszej witryny i prowadzeniem dla niej kampanii AdWords.

Blogowanie i jego wpływ na sprzedaż

Prowadzenie firmowego bloga przez specjalistów

Jak powinien wyglądać firmowy blog?

Dobrze prowadzony blog, to taki, który zawiera treści angażujące czytelników. Zaangażowanie będzie rosło pod warunkiem, że artykuły będą pojawiały się regularnie. Niemałe znaczenia ma także ich wygląd. Osoba, która prowadzeniem blogów zajmuje się na co dzień, z pewnością dobrze wie, jak powinien wyglądać blog, który użytkownikom spodoba się od strony wizualnej. To na nią w pierwszej kolejności zwracamy uwagę. W tym miejscu warto wspomnieć o wyglądzie samych artykułów. Powinny być podzielone na akapity. Dobra praktyką jest również stosowanie nagłówków, jak i wszelkich wyróżników najistotniejszych treści, takich jak pogrubienia, podkreślenia czy wypunktowania. Mile widziane są również przerywniki w postaci wykresów, tabelek, samodzielnie wykonanych grafik czy choćby zdjęć z darmowych banków.

Zalety prowadzenia firmowego bloga

Prowadzenie firmowego bloga ma te zaletę, że pozwala na kreowanie pozycji eksperta. Sprawia, że użytkownicy przystępują do lektury, bowiem wierzą, że zawarte w tekstach informacje są prawdziwe i użyteczne. Zyskując pozycję eksperta, zyskujesz też zaufanie czytelników, czyli potencjalnych klientów. Im większe zaufanie, tym większa szansa na to, że klient z bloga przejdzie na stronę, na której widnieje oferta firmy i z niej skorzysta. W ten sposób zwiększa się ruch na stronie.

Zwiększa się także widoczność strony w wyszukiwarce, co z kolei również pomaga zdobyć nowych klientów. Im więcej ciekawych, przydatnych treści na blogu, tym większa szansa, że trafi na nie spora grupa użytkowników. Specjaliści, którzy zajmują się prowadzeniem bloga firmowego, potrafią wykorzystać go podczas pozycjonowania strony, a także do różnorodnych kampanii prowadzonych w mediach społecznościowych.