Reklama na Facebooku – jakie błędy zdarzają się najczęściej?

Reklama na Facebooku – jakie błędy zdarzają się najczęściej?

Prowadzenie internetowego biznesu należy wesprzeć reklamą internetową. Warto wykorzystać możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowej w social mediach. Najpopularniejszym serwisem społecznościowym pozostaje Facebook, choć popularność pozostałych (Twitter, Snapchat, Instagram) systematycznie rośnie. Do prowadzenie firmowego fanpage’a trzeba się dobrze przygotować, co pozwoli zminimalizować ryzyko popełnienia błędu i sprawi, że reklama na Facebooku nie będzie jedynie niepotrzebnym wydatkiem.

Facebook - Lubię to!

Reklama na Facebooku – notoryczne błędy

Brak wyboru grupy docelowej bądź nieprawidłowe jej określenie

Określenie grupy docelowej jest bardzo ważne. Każdy produkt ma pewne cechy i funkcje, które powodują, że interesuje się nim dana grupa osób (np. konsolą do gier interesuje się młodzież). Podobnie jest z reklamą – powinna być skierowana do właściwej grupy docelowej. Określenie wspomnianej grupy na Facebooku nie jest trudne, można skorzystać ze statystyk dotyczących odbiorców (udostępnionych w panelu zarządzania stroną). Profil klientów łatwo ustalić również na podstawie własnych obserwacji. W tym celu należy dokonać analizy sfinalizowanych dotychczas transakcji. Warto również scharakteryzować osoby, które najczęściej wysyłały zapytania o produkt. Reklama na Facebooku będzie skuteczna wówczas, gdy dotrze do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane usługami reklamowanego przedsiębiorstwa. Niekiedy zainteresowania potencjalnych klientów da się uszczegółowić, dzięki czemu przeprowadzana kampania reklamowa okaże się sukcesem (a właściciel biznesu nie zmarnotrawi pieniędzy na niepotrzebne reklamy kierowane do wszystkich użytkowników Facebooka).

Brak odfiltrowania osób, które skorzystały już z oferty

Wielokrotne wyświetlanie tej samej reklamy, szczególnie osobom, które zakupiły już dany produkt czy skorzystały z usługi, jest irytujące z punktu widzenia użytkownika Facebooka i nie ma większego sensu. Klient, który skorzystał z reklamowanej oferty, nie będzie już nią zainteresowany. Facebook umożliwia odfiltrowanie takich osób – warto skorzystać z tej możliwość po to, by klient nie przeobraził się z zadowolonego w zniecierpliwionego.

Zły wybór typu reklamy

Reklama na Facebooku może przybierać różne formy, a najpopularniejszą z nich są komunikaty pojawiające się na osi czasu. Ponadto przekaz reklamowy można zamieszczać na pasku bocznym lub też w formie animacji. Coraz częściej wykorzystywane są także reklamy nastawione na zbieranie leadów poprzez przyciski CTA. Wybór typu komunikatu i miejsca jego zamieszczenia powinien być podyktowany celem takiej reklamy – do kogo ma trafiać, jak często i z czym? Forma reklamy musi iść w parze z jej treścią.

Niedbały przekaz, niedopracowanie szczegółów

Reklama powinna być ciekawa, oryginalna, ale przede wszystkim czytelna. Połączenie elementów wizualnych z treścią nie może być przypadkowe. Dopracowana reklama na Facebooku na pewno zostanie zauważona. Niewątpliwie pomoże w tym użycie żywych kolorów, wykorzystanie prostych grafik i zastosowanie pomiędzy nimi dużych odstępów – tak, by przekaz nie został zakłócony. Tytuły postów i nagłówki reklam muszą być zwięzłe a jednocześnie treściwe i oryginalne. Na dopracowanie szczegółów warto poświęcić nieco więcej czasu, bo doszlifowana reklama na Facebooku, przekazana w odpowiedniej formie i skierowana do poprawnie określonej grupy docelowej przyczyni się do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego.