Reklamy elastyczne AdWords – zalety

25. lipca 2017 Adwords 0
Reklamy elastyczne AdWords – zalety

Ustawianie kampanii AdWords, obok pozycjonowania stron internetowych, to podstawowa usługa świadczona przez agencje SEO. Reklamy Google AdWords są bardzo popularnym rozwiązaniem, pozwalającym na szybkie dotarcie na szczyt wyników wyszukiwania, bo ponad wyniki organiczne. Najlepszym rozwiązaniem dla firmy jest oczywiście jednoczesne stosowanie reklam AdWords i prowadzenie działań SEO. Obie „działki” były już niejednokrotnie opisywane na blogu (zobacz tu i tu). Dziś na tapetę idą reklamy elastyczne AdWords, czyli format reklam wprowadzony przez Google w 2016 roku.

Czym są reklamy elastyczne AdWords?

Google zapewnia (zobacz tutaj), że reklamy elastyczne dają więcej możliwości niż formy tradycyjne, przy czym ich konfiguracja jest niezwykle prosta. Powstały po to, możliwe było poprawne wyświetlenie tych samych komunikatów reklamowych na urządzeniach różnego typu, ale przede wszystkim w różnych miejscach sieci. Nie każda witryna ma tyle samo wolnego miejsca na reklamę, więc rozwiązanie proponowane przez Google wydaje się być  strzałem w dziesiątkę, poprawiającym efektywność prowadzonej kampanii AdWords.

Jak to działa?

Stworzenie reklam elastycznych AdWords możliwe jest po udostępnieniu zasobów – nagłówków, obrazów i strony docelowej. Zatwierdzenie zasobów i rozpoczęcie kampanii jest równoznaczne z automatycznym generowaniem reklam, które następnie wyświetlają się użytkownikom. Nie zawsze przy wykorzystaniu wszystkich udostępnionych zasobów.

Reklamy elastyczne AdWords mogą przybrać formę natywnego banera reklamowego bądź dynamicznej reklamy tekstowej.

Reklamy Google AdWords - usługa agencji SEO

Korzyści wynikające ze stosowania elastycznych reklam Adwords

Dostępna dla małych i dużych biznesów

Elastyczne reklamy AdWords są ogólnodostępne, może skorzystać z nich każdy, bez względu na wielkość budżetu firmy. Dzięki temu formatowi przedsiębiorcy mają szanse dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, co pozytywnie wpłynie na liczbą odwiedzin na stronie, a tym samym przyczyni się do rozwoju biznesu.

Nie wymaga znacznych nakładów pracy

Reklamodawca nie musi tworzyć kilku różnych formatów reklamowych i tracić na to cennego czasu. Wystarczy jedna elastyczna reklama, która przystosuje się do warunków każdej strony internetowej. Nie ma też potrzeby przygotowywania materiałów graficznych, gdyż wykorzystywane są zasoby strony internetowej.

Zapewnia oszczędność czasu

Brak konieczności przygotowywania wspomnianych wyżej materiałów graficznych oraz wielu przeformatowań to również oszczędność czasu. Reklama powstaje szybciej, szybciej też oddziałuje na świadomość użytkowników i szybciej przynosi spodziewane efekty.