Rozszerzenie promocji, czyli co nowego w Google AdWords?

Nowa funkcjonalność systemu reklamowego Google AdWords od jakiegoś czasu wykorzystywana jest przez reklamodawców zagranicznych. Od niedawna rozszerzenie promocji działa także na polskich kontach AdWords. Nowa funkcja ma wesprzeć pracę marketingowców i przyciągnąć użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą. Obecnie mogą oni od razu zobaczyć wysokość zniżki dotyczącej konkretnego produktu.

Gdzie pojawia się rozszerzenie promocji AdWords?

Rozszerzenie promocji może być wyświetlane zarówno na ekranach urządzeń mobilnych, jak i tradycyjnych desktopów. Może być i tu, i tu bądź tylko na urządzeniach stacjonarnych. Rozszerzenie widoczne jest w dolnej części reklamy tekstowej AdWords i wyeksponowane na tyle mocno, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. W przypadku użytkowników mobilnych, oferty promocyjne oznaczone są symbolem metki cenowej, zaś w przypadku komputerów stacjonarnych i laptopów, słowem „Okazja”. Wspomniana okazja rzeczywiście może dotyczyć konkretnej okazji, np. ważnego wydarzenia kulturowego czy świąt. W trakcie ustawiania kampanii można zaznaczyć, czy dana promocja jest ofertą na specjalną okazję. Jeśli klient kliknie w rozszerzenie promocji, automatycznie zostanie do niej przekierowany.

AdWords - skuteczny system reklamowy od Google

Jak skorzystać z nowej funkcjonalności reklam AdWords?

Z rozszerzenia promocji mogą skorzystać ci użytkownicy Google AdWords, którzy korzystają już z nowego interfejsu narzędzia Google. Co bardzo istotne, rozszerzenie reklam można ustawić zarówno na poziomie konta, kampanii reklamowej, jak i grupy reklam. Wówczas pojawia się opcja wyboru okazji, z powodu której oferta promocyjna jest wprowadzana. W przypadku wyboru okazji, rozszerzenie będzie wyświetlane w ograniczonych ramach czasowych, tj. do konkretnego terminu. Jeśli żadna okazja nie zostanie wybrana (ustawiane są chronologicznie), rozszerzenie promocji będzie funkcjonowało bez ograniczeń.

Kolejnym krokiem jest wybór języka oraz waluty. Oferta promocyjna może być zarówno zniżką cenową, jak i rabatem procentowym. Na końcu wystarczy wybrać produkt oraz wstawić adres URL strony, na której ów produkt się znajduje i można go kupić w promocyjnej cenie. Niektóre promocje wymagają spełnienia dodatkowych warunków, o czym reklamodawca zostanie poinformowany w trakcie konfigurowania kampanii.

Rozszerzenie promocji umożliwia poinformowanie klienta o trwających promocjach i nowych, atrakcyjnych cenach reklamowanych dotąd produktów bez konieczności tworzenia nowych reklam. To także świetny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.