SEO produktu? Tak, to możliwe!

09. czerwca 2017 Marketing, SEO 0
SEO produktu? Tak, to możliwe!

Optymalizacja strony internetowej powinna objąć wszystkie jej elementy. Ważna jest zarówno treść główna, jak i opisy produktów i nagłówki. Ważne są także inne, mniejsze składowe strony www, takie jak menu, formularze kontaktowe czy zdjęcia i innego typu obrazki. Optymalizacja strony czy sklepu internetowego jest punktem wyjścia do skutecznego pozycjonowania serwisu. W przypadku sklepów internetowych konieczna jest również troska o SEO produktu, bo często użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę nazwę i model konkretnego artykułu.

Temat sklepów internetowych jest mocno eksploatowany na blogu (zobacz artykuły tu i tu), jako, że obecnie zakupy w sieci stały się niemal chlebem powszednim sporej grupy internautów. Minęły czasy, gdy większości zakupów dokonywano na Allegro, choć serwis wciąż plasuje się w ścisłej czołówce miejsc, w których dochodzi do zawierania transakcji internetowych. Dziś sklepy internetowe mocno ze sobą konkurują, prześcigają się w stosowaniu nowatorskich rozwiązań. Optymalizacja SEO produktu powoli pozostawić konkurentów daleko w tyle.

Optymalizacja SEO produktu w sklepie internetowym nie jest trudna

SEO produktu w e-sklepie – jakie elementy należy zoptymalizować?

  • Strona produktowa i sposób jej wyświetlania w SERPach

Strona produktowa powinna zawierać tytuł, czyli nazwę produktu. Sama nazwa to jeszcze nie wszystko, bo nie wystarczy napisać „buty sportowe”. W tytule, oprócz nazwy, powinna pojawić się marka, kategoria produktu, jego numer, model bądź inne słowo opisujące np. czarne buty sportowe, sznurowane buty sportowe, itd. Tytuł nie może być zbyt długi, ale warto zawrzeć w nim tyle znaków, ile dopuszcza wyszukiwarka (wówczas wyświetli go w całości). Tytuł powinien zawierać słowo kluczowe umieszczone na jego początku. Każda strona produktowa powinna mieć własny tytuł.

Pod tytułem, w miejscu, gdzie standardowo pojawia się adres URL, warto zastosować okruszki, czyli wskazać użytkownikowi gdzie konkretnie na stronie znajduje się dany produkt (ścieżka dostępu). Poniżej warto umieścić dane uporządkowane, które dostarczają wartościowych informacji już na poziomie widoczności w SERPach. Wśród nich powinny znaleźć się informacje zachęcające do zakupów. Zaliczyć można do nich liczbę gwiazdek, liczbę opinii na temat produktu, jego cenę czy informację o dostępności. Na samym dole znajduje się meta opis podstrony, który stanowi krótką prezentację zawartości podstrony.

  • Opis produktu

Optymalizacja SEO produktu musi objąć treść opisu. Stworzenie unikalnego, atrakcyjnego opisu dla setek podobnych produktów nie jest zadaniem łatwym, ale warto ten trud podjąć. Opisy produktów są tym, co może wyróżnić sklep na tle konkurencji, nawet jeśli firma oferuje te same towary. Opis produktu powinien uwzględniać najważniejsze cechy i zastosowania danego przedmiotu, ale też korzyści, jakie klient uzyska, jeśli zdecyduje się na zakup. Pisanie językiem korzyści jest znacznie skuteczniejsze aniżeli zamieszczanie na stronie opisów dostarczonych przez producenta danej rzeczy. Nie należy też zapominać o umieszczeniu w tekście słów kluczowych. Opis można podzielić na bloki i sprytnie w każdy z nich wpleść frazę kluczową.

  • Optymalizacja grafiki

Chodzi nie tylko o zdjęcie główne produktu, ale też wszystkie pozostałe fotografie. Powinny mieć odpowiednią wielkość i format, dzięki czemu załadują się szybciej. Powinny też mieć własne tytuły, a w nich słowa kluczowe. Optymalizacja SEO produktu, a konkretnie jego grafiki pozwoli na poprawne wyświetlenie przedmiotu w Google Grafika, skąd również może pochodzić ruch na stronie. Wszystkie zdjęcia powinny mieć jednakowe tło, być uchwycone w jednym momencie, w tym samym miejscu. Warto pokazać klientom produkt od każdej strony, wewnątrz i na zewnątrz, a ubrania czy buty na modelce/modelu.