Social media a pozycjonowanie stron internetowych

21. listopada 2017 SEO, Social Media 0
Social media a pozycjonowanie stron internetowych

Budowa i pozycjonowanie stron internetowych, prowadzenie kampanii AdWords, tworzenie contentu wysokiej jakości i prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych to zadania, które na zlecenie klientów wykonują agencje SEO i SEM. Zadania te realizują wykwalifikowani w danej dziedzinie specjaliści i na ogół każdy z nich skupia się na swojej działce, choć bardzo często jest tak, że końcowy efekt jest wynikiem ich wzmożonej współpracy.

Współpracują ze sobą m.in. osoby zajmujące się tworzeniem tekstów, prowadzeniem blogów i kont social media, a także ci, którzy pozycjonują strony internetowe. Social media a pozycjonowanie stron to temat od wielu lat „wałkowany” na blogach poświęconych dziedzinie e-marketingu. W ostatnich latach zauważa się, że social media i pozycjonowanie maja ze sobą coraz więcej wspólnego.

Pozycjonowanie stron przestało być głównym zadaniem agencji SEO

Kiedyś agencje SEO, jak sama nazwa wskazuje, zajmowały się wyłącznie prowadzeniem działań SEO, a przynajmniej był to główny profil ich działalności. Obecnie dużą konkurencję dla pozycjonowania stron stanowi system reklamowy AdWords, choć najlepsze efekty daje połączenie obu metod promowania biznesu. Oprócz tego ogromne znaczenie przypisuje się aktywnej obecności firm w mediach społecznościowych. Ale czy social media mają jakiś wpływ na pozycjonowanie stron?

Social media i ich wpływ na działania SEO

Social media a pozycjonowanie – prosta zależność?

Linki z atrybutem nofollow czy dofollow?

Social media mają wpływ na efekty pozycjonowania, ale nie jest to bezpośrednia zależność. To nie jest tak, że publikując posty na Facebooku i umieszczając w nich linki do strony docelowej wpłyniemy na zmianę pozycji tej strony. Oczywiście linkowanie ma ogromne znaczenie, ale w przypadku Facebooka pozyskujemy wyłącznie odnośniki z atrybutem nofollow. O co zatem chodzi? Jak pośrednio social media wpływają na pozycjonowanie?

Rozpowszechnianie wiedzy o marce

Aktywność w social media przyczynia się do rozpowszechniania wiedzy o marce, angażuje użytkowników i pozwala na budowanie z nimi stałych relacji. Im bardziej zaangażowani użytkownicy, tym większa szansa, że odwiedzą witrynę docelową i uznają publikowane tam treści za użyteczne. A nie od dziś wiadomo, że użyteczność witryny i unikalność treści są tym, co pozwala stronie zdobywać wysokie pozycje w rankingu Google.

Dyskusje na forach internetowych

Ponadto rozpoczęte w mediach społecznościowych dyskusje użytkowników mogą przenieść się na różnorodne fora, a stamtąd (nie zawsze, ale jednak) możliwe jest linkowanie do strony docelowej przy użyciu atrybutu dofollow.

Social media a pozycjonowanie to dziedziny uzupełniające się wzajemnie, ale pod warunkiem, że działania w social media będą prowadzone regularnie i w sposób przemyślany. Im bardziej popularny fanpage, tym większa szansa na systematyczny wzrost liczby użytkowników na firmowej stronie internetowej.