Strona internetowa i jej audyt a korzyści biznesowe

12. grudnia 2016 Bez kategorii 0
Strona internetowa i jej audyt a korzyści biznesowe

Zastanawiasz się, czy warto wykonać audyt strony? Oczywiście, że tak! Nie dość, że dzięki niemu zlokalizujesz błędy związane z funkcjonalnością, które posiada strona internetowa oraz dowiesz się, jak poprawić widoczność strony w wyszukiwarce internetowej, to jeszcze zapewnisz sobie mnóstwo korzyści biznesowych. Jakich? Oto najważniejsze z nich:

 

Strona internetowa i jej audyt – kilka korzyści biznesowych:

 

  1. Dowiesz się, czego potrzebują i szukają Twoi potencjalni klienci. To ważne, bo pozwoli dostosować serwis do ich wymagań i zaproponować im rozwiązania, których potrzebują.
  2. Uzyskasz informacje na temat fraz powiązanych z Twoją witryną (chodzi o te wpisywane w wyszukiwarkę przez internautów) oraz ich pozycji w rankingu generowanym przez Google. To pomoże w optymalizacji i dalszych działaniach SEO.
  3. Pośrednio poznasz sposób, w jaki użytkownicy internetu poszukują towarów i usług.
  4. Uzyskasz informacje na temat struktury Twojego serwisu, podziału na podstrony, nawigacji, linkowania itp., a więc wszystkich elementów wpływających na funkcjonalność strony i intuicyjność poruszania się po niej. A zatem dowiesz się, czy strona internetowa jest dostosowana do realnych potrzeb internautów. Jeśli nie – będziesz widział, co poprawić lub zmienić.
  5. Sprawdzisz poprawność działania serwisu i zlokalizujesz błędy, które uniemożliwiają osobom korzystającym z serwisu odnalezienie wybranych produktów, przechodzenie między jego kolejnymi podstronami oraz wyświetlanie go na urządzeniach mobilnych (responsywność). To tylko wierzchołek góry lodowej. Błędów może być znacznie więcej i trzeba je jak najszybciej usunąć.
  6. Dowiesz się, jak Twoja strona internetowa i oferta prezentują się na tle konkurencji (dowiedz się więcej o stronie internetowej) i z kim musisz „walczyć” o klienta. Brak rozeznania rynku nie jest niczym dobrym, a konkurowanie z ogromnymi przedsiębiorstwami czasem mija się z celem. Warto więc uzupełnić swoją wiedzę w tym temacie i dobrze ją wykorzystać np. skierować swoje działania w niszę.
  7. Uda Ci się zweryfikować strategię marketingową prowadzoną w internecie. Na podstawie uzyskanych danych będziesz mógł zmienić zakres działań, inaczej rozgospodarować budżet, bądź wdrożyć nowe rozwiązania.