Strona z błędami a proces pozycjonowania

28. sierpnia 2017 SEO 0
Strona z błędami a proces pozycjonowania

Pozycjonowanie strony internetowej wymaga prowadzenia zintegrowanych działań nie tylko w obrębie witryny, ale i w innych miejscach sieci. Dziś jednak skupimy się na samej stronie internetowej i elementach, które mogą utrudniać skuteczne pozycjonowanie. Audyt i optymalizacja powinny wykluczyć błędy, ale nie zawsze tak się dzieje, szczególnie, gdy obie czynności nie są przeprowadzane z należytą starannością. Tymczasem strona z błędami może nigdy nie zająć tak wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, jak jej właściciel by oczekiwał.

Strona z błędami – przykłady

Drobnych błędów może być bardzo dużo. Wszystkie razem złożą się na brak efektów. Może być też tak, że strona zawiera jeden poważny błąd i w tym przypadku działania pozycjonujące również nie są skuteczne. A jakie błędy zdarzają się najczęściej?

Działania SEO na stronie internetowej

Brak optymalizacji grafiki

Rozmiary i typy plików graficznych powinny być dobierane z rozmysłem, tak, by nie wydłużały czasu wczytywania się strony internetowej. Nie ograniczamy ilości grafiki, bo widomo, że obrazy znacznie podnoszą atrakcyjność strony, a dbamy o jej kompresję. Pamiętajmy, że szybkość ładowania strony internetowej jest czynnikiem rankingowym Google. Oprócz tego równie ważne są nazwy plików graficznych oraz uzupełnianie atrybutów alt dodawanych zdjęć.

Brak transkrypcji treści obrazów

Niektóre obrazy na stronie internetowej przedstawiają treść pisaną. Roboty wyszukiwarek nie są w do niej dotrzeć. Obrazek i jego przekaz pozostaje dla nich nieczytelny, przez co mało użyteczny, co może skutkować obniżeniem pozycji strony. Rozwiązaniem tego problemu jest m.in. nałożenie warstwy z tekstem na obraz.

Strona główna bez nagłówka H1

Nagłówki H1, H2, H3, itd. są mile widziane przez roboty wyszukiwarek internetowych, oczywiście pod warunkiem, że ich użycie jest prawidłowe. Pamiętamy o zachowaniu odpowiedniej kolejności. H1 jest nagłówkiem najważniejszym i może na stronie wystąpić tylko raz. Inne nagłówki mogą pojawiać się częściej, ale nigdy nie wstawiamy h3, jeśli wcześniej nie użyliśmy h2, czy też h4, jeśli nie użyliśmy h3. Nagłówek h1 powinien znaleźć się na stronie głównej, dzięki czemu pomoże wyszukiwarce i użytkownikom zrozumieć, o czym traktuje strona internetowa.

Strona z błędami - jak tego uniknąć

Mało treści na stronie

Wszyscy wiemy, że content marketing zyskał ogromne znaczenie. Strona z błędami to zatem taka, która nie może się poszczycić znaczną ilością treści dobrej jakości. Dobrej, czyli jakiej? Artykuły powinny wyczerpywać temat. Ważna jest ich użyteczność. Mają być tworzone z myślą o użytkowniku, a przy tym ciekawe i oryginalne. Unikalność jest bardzo istotna. Im więcej podstron z treścią dobrej jakości, tym lepiej. Pamiętamy przy tym, by nawigowanie pomiędzy wspomnianymi podstronami było łatwe, a dodatkowo wspierane przez system linków wewnętrznych.

Błędy na stronie zostaną usunięte, jeśli jej właściciel zdecyduje się na zatrudnienie sprawdzonej agencji SEO i jej powierzy wykonanie audytu i optymalizację strony.