Jak podnieść wartość witryny internetowej w oczach użytkownika?

Jak podnieść wartość witryny internetowej w oczach użytkownika?

Jeżeli witryna zostanie uznana przez użytkowników za wartościową, najpewniej za taką zostanie też uznana przez roboty wyszukiwarki Google. Zatem użytkownik jest pierwszą „instancją”, do której wymagań dopasowujemy naszą witrynę. Najważniejsza jest treść – unikalna, przydatna, wysokiej jakości i w ciekawy sposób zaprezentowana. Ale równie ważny jest wygląd strony internetowej oraz elementy, które wartość witryny internetowej podnoszą.

Elementy, które podnoszą wartość witryny internetowej

Mowa o funkcjach, przyciskach i dodatkach przyjaznych dla użytkowników. Mowa o elementach, które ułatwiają przeglądanie strony i kolejnych podstron oraz wyszukiwanie pożądanych informacji. Mowa przede wszystkim o dobrze znanych rozwiązaniach.

Logo w widocznym miejscu

Znak rozpoznawczy marki musi znajdować się w takim miejscu, by użytkownik nie mógł go pomylić z żadnym innym napisem czy grafiką. Zazwyczaj logo umiejscawia się w lewym górnym rogu ekranu. I to właśnie tam powinniśmy je pozostawić, jeśli chcemy, by użytkownik dobrze zapamiętał nazwę marki oraz mógł w każdej chwili, poprzez kliknięcie w logo, wrócić na stronę główną.

Menu na górze strony

To, jak bardzo rozbudowane będzie menu, zależy przede wszystkim od tego, jak obszerna jest strona internetowa. Ważne również w jakim stopniu właściciel strony chce uszczegółowić informacje. Menu powinno być czytelne, a nawigowanie po stronie intuicyjne. W tym wypadku nie warto kombinować i przenosić pozycji menu w inne miejsce strony, ponieważ pozycja u góry jest dla niego najlepsza. Użytkownicy przyzwyczaili się do takiego układu. Jest on dobry również dlatego, że umożliwia skorzystanie z menu podczas przeglądania dowolnej podstrony.

Wartość witryny internetowej a responsywność

Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Coraz częściej odchodzi się od tworzenia mobilnych wersji pierwotnej strony, a buduje jedną, responsywną witrynę. Responsywną, czyli taką, która wyświetla się poprawnie na urządzeniach każdego rodzaju – począwszy od tradycyjnych komputerów, a skończywszy na ekranach niewielkich smartfonów. Responsywność staje się powoli wymogiem, bowiem użytkowników mobilnych z roku na rok przybywa, a i Google zapowiada wprowadzenie mobile-first index.

Nieskomplikowana budowa

Stronę internetową łatwo jest przeładować zbędnymi elementami. Przez to traci przejrzystość i przestaje być przyjazna dla użytkownika. Pamiętajmy, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego strona nie może wyglądać ani na zbyt ubogą, ani totalnie nieuporządkowaną. Nieskomplikowana budowa i przejrzysty układ są tym, co robi pozytywne wrażenie na internautach.

Ikony social media

Dzisiejsze firmy, oprócz strony internetowej, posiadają również konta (profile) w mediach społecznościowych. W Polsce na czołowej pozycji uplasował się Facebook, ale reklamodawcy chętnie wykorzystują również inne portale: Instagram, Twitter, LinkedIn. Jeżeli firma jest aktywna w mediach społecznościowych, powinna na swojej stronie internetowej umieścić ikony social media, po kliknięciu w które użytkownik automatycznie zostanie przeniesiony na stronę fanpage’a.